Ye Kia he? Wat is dit?

25 februari 2019 - New Delhi, India

Dag 1 New Delhi, Nizamuddin West G 54

Welkom in New Delhi!

De stad waar schijnbaar in de tijd dat wij aan het vliegen waren heel wat is gebeurd... van een Deluxe hotel in het midden van de stad naar een ‘huiselijk (Armoedig) hotel in West. Mama kijkt om zich heen en ik hoor haar denken: NEE NEE en nog eens NEE! Hier ga ik niet slapen, dit is nog erger dan waar ik vandaan kom 30 jaar geleden. Ton roept alleen maar: ‘belachelijk, schandalig dat dit gebeurd.’

Nu hoor ik jullie denken wat dan?! Wat is er gebeurd. Nou er waren een aantal dingen gebeurd:

- Hotel zou niet geboekt zijn voor ons 4.

- Geen twee kamers maar alleen één kamer is beschikbaar.

- Vroege incheck is niet mogelijk, want je raad het al dat was OOK niet geregeld.

- Er is een brand geweest vlak bij ons eerste wel/niet geboekte hotel, we mogen niet daar in de buurt verblijven in verband met controles van 150 hotels door de overheid of iedereen wel voldoet aan alle veiligheidsvoorschriften. Eigenlijk kijken ze daar nooit zo nauw naar maar aangezien er toeristen zijn omgekomen bij de brand willen ze de precieze oorzaak weten.

Mama en Ton werden boos, ze weigerde in het alternatief hotel te gaan slapen. Allerlei mannetjes om ons heen schuddend nee met hun hoofd zeiden ‘no problem madame, it is oké   and you’ll feel like home here.’ Mama keek hen aan en zei: haaajiii bhaisaab (jaaaa meneer) but it feels like 30 years ago and not the luxurie deluxe something we paid for.’

De mannen keken mama geschrokken aan, ooh ja dat is waar ook ze heeft hier gewoond... Ineens staan ze op en lopen ze iets verder op.

Daar zit een ander hotel zelfde idee maar andere eigenaresse. Wat blijkt vanavond bij de chai horen we dat het een getrouwd stel is wat deze twee hotels runnen alleen de vrouw bemoeid zich niet met de business van haar man en andersom ook niet. Dus de hotels lijken totaal niet op elkaar.

na zeker anderhalf uur discussies, telefoontjes plegen, schuddende hoofden van mannen die lijken op de poppetjes die sommige automobilisten achter hun desboard raam hebben staan en een zingende chauffeur is het goed gekomen wij slapen in het hotel wat de vrouw runt. Eindelijk! Een douch, schoon bed en een Wc!

stand van zaken na 1 dag:

- Nick slaapt meteen in ons heerlijk keiharde bed.

- Kleding ligt te drogen want het begon zo waar te regenen toen we na een paar uurtjes slaap de stad gingen verkennen.

- Excursie dag voor morgen staat gepland 8 uur lang brengt een chauffeur van het hotel ons waar we heen willen.

- Ton laat het allemaal even over zich heen komen

- Mama de baas van de vier musketiers is blij dat ze haar chai heeft en kan slapen na een lange dag.

en ik? Ik lig in bed en luister na alle toeters en sirenes die ik hoor van buiten.

Na deze dag zeg ik Namasté in bed!

Hieronder zie je een schilderij met daarop de eigenaresse van het hotel

348D36EF-32A2-4980-B855-24EC74B25391

1. Jacqueline:
    25 februari 2019
    Jeetje wat een verhaal. Leuk geschreven nath. 💕
  2. Edwin:
    25 februari 2019
    Van een leien dakje dus.....
  3. Edwin:
    26 februari 2019
    Ik kreeg nog een tip van een collega om het nationale park Keoladeo in Agra te bezoeken. Hier kan je doorheen fietsen.
  4. Janny:
    26 februari 2019
    Wat leuk geschreven .Je kan zo aan een boek beginnen.Al een hoop meegemaakt dus.
  5. Papa:
    26 februari 2019
    HA,Ha, Waar ken ik dit van ?? Typisch voor het verre Oosten. Maar gelukkig is je moeder erbij en hebben jullie nog een redelijk Hotel kunnen vinden. .Begrijp je nu trouwens waarom Oma vroeg of je een laken meenam om onder te slapen, want de meeste lakens in dit soort hotels zitten soms vol met niet indentificeerbare vlekken hahaha.
    Ik hoop wel dat het droog is als jullie naar de Taj Mahal gaan. Het beste is of s ochtends vroeg bij zons opkomst of einde dag bij zons ondergang. Dan zie het gebouw in de meeste mooie kleuren veranderen.
    Nog heel veel plezier ,
    Kusjes,
    Papa en Bobo
  6. Marian:
    26 februari 2019
    Geweldig je verhaal. Zie je moeder al helemaal voor me.