Zon, zee, strandhuis en special teeth treatment for Mister Nick Khan

7 maart 2019 - Agonda, India

Dag 9 en 10 Agonda beach

Gisteravond toen we aankwamen in onze mooie strandvilla’s en we onze prachtige buiten wc hadden getest gingen we naar het restaurantje toe om wat te eten. Ik keek meteen op de kaart of ze de kingfish hadden, JA! Ik kan mij nog herinneren dat dit zo een lekkere vis is. Ton en Nick namen hetzelfden en mama bestelde de vis maar dan in stukjes gemixd in een soort viscurry en daarbij kreeg ze warme verse groenten. Iets waar ze deze hele vakantie al naar verlangde haar groenten. Het was een feestmaal en met volle buikjes gingen we slapen.

De andere dag werd ik wakker gemaakt door Nick, ik keek omhoog en was helemaal verbaast over hoe mooi het er uit zag. Wij waren allemaal heel erg benieuwd hoe het er uit zou zien in het daglicht en echt waar het is alsof je op een privé strand bent. Rotzen aan de zijkant, hoge bergen vol begroeit met bomen en mooie planten en overal waar je kijkt zie je vogels.

984D5FD9-838A-46B5-B2A6-71462010AB6A

De ochtend starten met een vers geperste fruit sap en een heerlijk ontbijtje wat wil een mens nog meer! Strandwandeling maken en kijken hoe de zee terug trekt in de namiddag. In de avond hebben we een Indiase BBQ gehad met een heerlijke vis! Mama en Nick hadden een pittige vis en Ton die kreeg een vis met een gekke smaak er aan, de kok houdt van boter veeeeeel boter! De vis was helemaal week er van geworden. Toen kwam de rekening... Mister Nick Khan schrok, we hebben besloten dat de BBQ op het strand is leuk voor één keer om mee te maken maar het eten in een restaurant waar je ook het zand onder je voeten hebt is beter.

E8E2924E-80E8-49C5-9417-6C5BC212DE18

De volgende ochtend dag 10, wat gaan de dagen snel!

Vanochtend gingen we in het restaurant ontbijten, ze hebben hier drie soorten ontbijten: de Indiase, de Europese en een gezond ontbijt. Wij kiezen vaak voor de Europese vanwege de toast en verschillende soorten eieren die je er bij kan krijgen.

KRAK! Nick kijkt geschrokken en speelt met zijn tong door zijn mond heen alsof die nog graatjes er uit haalt van gisteren avond... hij kijkt geshrokken naar zijn hand en laat zien wat hij uit zijn mond haalt, heh een stuk tand? Ooh God nee hè! Ja hoor het is een stukje tand wat is afgebroken of een vulling. We zitten meteen te denken aan de tandartsen die we onderweg hebben gezien, maar ja zijn ze te vertrouwen hier en zijn ze wel hygiënisch? Mama vraagt aan een personeelslid of hier een tandarts in de buurt is die goed is en vrij is vandaag nog. Bij die vraag ontdek je dat niet veel Indiërs naar de tandarts gaan, hij wist er 1 niet ver vandaan. Hij zou wel even op zijn scooter er heen rijden om te kijken of ze plek heeft. ‘Waarom kan je niet bellen vraagt mama aan hem.’ Hij zei dat het een kleine moeite is en het hier niet ver vandaan is. Volgens mij had hij haar numer ook niet dus hij moest er wel heen rijden. Ondertussen gingen wij ons klaar maken om naar een tandarts te gaan, de jongen kwam aangelopen en vertelde dat ze pas vrijdag tijd heeft, we kunnen wel naar de stad toe rijden maar of er plek is bij één van die tandartsen is nog maar de vraag. We hadden besloten een uitstapje te maken naar de tandartsen in de stad. Niks geen boat tour, toeristische plekken nee wij gaan een trip maken naar de plaatselijke tandarts van Agonda. Heel goedkoop tripje was het trouwens geen 50 euro per persoon!

De taxi stopt, is het hier? Oh God, help, nee, trillende benen en een zwetende Nick hij heeft het al niet zo op de tandarts. We kijken een soort schuurtje binnen daar leek het op trouwens er hing wel een prachtig bord buiten met dentist er op. We stappen binnen en we konden weer meteen naar buiten stappen want je moet je schoenen uit doen. Ik probeer naar binnen te kijken of ik kan zien hoe het eruit ziet, de deur gaat open en er komt een hele lieve vrouw naar buiten gelopen. Mama legt samen met Nick uit wat er is gebeurd en we vragen of ze vandaag nog tijd heeft. De vrouw knikt ja ik maak wel een gaatje vrij na deze. Gelukkig  kunnen we tussendoor!

Nick is aan de beurt en hij loopt naar binnen, mama gaat met hem mee. Ze legde uit wat ze ging doen en bekeek zijn gebit, ze wilde de boor pakken en Nick die zegt geschrokken: ‘geen verdoving.’ De vrouw moest lachen , verdoving nee joh dat is niet nodig zegt ze. Nick die zegt: ‘ nou doe maar wel alstublieft.’ De vrouw maakt de verdoving klaar en ondertussen praten ze met de vrouw over de vakantie en waar mama vandaan komt. De verdoving werkt ze kan beginnen.

Paar minuten later komen ze naar buiten en is Nick gelukkig weer happy, zijn gebit is gemaakt en dat voor maar 8 euro! Het zag er misschien vanaf de buitenkant niet zo uit maar het was binnen schoon en ze maakte al de atributen eerst schoon voordat ze ging beginnen. Nu kan de dag beginnen, het is 12 uur en we liggen op ons strandbedje.

8E5ED97D-78F9-4354-A512-DA6565233C42

Weer een avontuur beleeft en alsof dit nog niet alles was liepen we in de avond langs wat winkeltjes en Ton had kleine bananen vast in een zakje. Van achteren kwam een koe aangerend en die probeerde bij de bananen te komen. Ton die hielt de zak omhoog maar de koe bleef om hem heen hangen en probeerde bij de zak te komen. Mama jaagde de koe weg en met succes hij/ zij/ de brutale koe gaf op en liep de andere kant op.

Goed, wij hebben ons fruit zitten op ons terrasje voor het huis en eten een banaantje. Ik zeg eet smakelijk en tot de volgende blog! Vandaag ( dag 11) hebben wij een relax dag. Morgen gaan Nick en ik met de scooter op pad, ik ben benieuwd wat we dan allemaal beleven!

1. Jacqueline:
    7 maart 2019
    Haha wat een verhaal, heeft nick weer...... lijkt wel op iemand! Geniet
  2. Papa:
    7 maart 2019
    ZOOO die Nick , ik vind het zeer knap dat hij daar naar de tandarts durft .Persoonlijk wil ik hier in Europa er al niet heen. Jullie hebbne wel een leuk resort uitgekozen zo te zien en s
    # ochtends lekker verse vruchten sappen dat maakt mij echt wel jalours . G_eniet ervan en morgen als jullie met die scooter op pad gaan ook. Dat is ook heerlijk dat vond ik toen ook , je kan oevral komen en je ziet nog eens wat. Heel veel plezier maar doe met die scooter toch wel voorzichtig want dat vele zand gruis op de weg maakt het af en toe glad en de bandjes daar let men in India niet zo op qua profiel. hihihi.
  3. Edwin:
    7 maart 2019
    Ik denk dat ik voortaan ook maar daar naar de tandarts ga. Stuk goedkoper!
  4. Cees:
    7 maart 2019
    Leuke verhalen , je schrijft er een boek vol mee, als de tandarts daar zo goedkoop is kam je beter op vakantie daar heen gaan als je hier wat duurs aan je gebit krijgt. Veel plezier
  5. Yvonne:
    8 maart 2019
    Wat een avonturen zeg. Pittig spul dat indiaase voedsel, als je vullingen ervan uit je mond vallen😉
    Veel plezier nog en take care😘
  6. Marian:
    9 maart 2019
    Leuke foto s
  7. Marcel:
    13 maart 2019
    Een koe, hij/zij🙄. Als je terug bent leg ik het je wel uit 🤣😂🤣😂. Ga vooral door met die leuke verhalen