Actually mister can I touch you?

26 februari 2019 - New Delhi, India

Dag 2 New Delhi hop on hop of met een taxi

Gisteren avond voordat we gingen slapen hadden wij een planning gemaakt voor vandaag. Alle bezienswaardigheden bekeken op internet en een lijst gemaakt met wat we wilden zien. Iemand van het hotel had voor ons een taxi geregeld die de hele dag rond wilde rijden.

We gaan op stap en we nemen mee... een levende attractie overal waar wij kwamen om naar een bezienswaardigheid te kijken hadden wij den bezienswaardigheid zelf mee, niet minder dan Nick! Hij werd gezien als een Hollandywood acteur. Er was zelfs een vrouw die heel dicht bij Nick ging staan en verlegen aan hem vroeg of ze hem mocht aanraken. Dus waar wij in Nederland altijd moeten wachten op onze mama’s die overal weer iemand tegen komen die ze kennen en een praatje gaan maken, waren wij hier aan het wachten op Nick die overal werd tegen gehouden door mensen die hem wel heel graag zouden willen kennen.

Naast Nick zijn moments of Fame reden we langs een monument ding ik heb eerlijk geen idee hoe je het noemt, laten we zeggen een vroegere plek waar miin vader nog een foto van heeft dat hij er in stond! Papa ze hebben de huur netjes betaald hij staat er nog steeds!

Op de foto is het het kleine gebouw wat in de India gate staat. Op de voorgrond een witte auto... Mama heeft jaren geleden haar Toyota starlet verkocht en deze lijkt er sprekend op. Twee herinneringen in één foto.

5084530B-EF59-47E4-8906-B05430A2C160

Ans en Rob adviseerde ons om te gaan fietsen door de stad heen dan zie je veel en is hartstikke leuk! Wij hebben een soort van gefiets alleen ja Nick voelde zich zo beroemd dat we het iets anders hebben aangepakt...

4F89914B-1780-4D23-8203-C3AAABAA29EA

Waar wij gisteren ons nog een vreemde voelde in een bekend land voelen wij ons nu al bekende in dit vreemde land voor vele.

Morgen ochtend 09.00 uur gaat onze reis verder naar Agra.

Uitspraken van Nick:

- ‘Ze wilde chapparti (soort pannekoek) met mij eten ze bleef maar met haar hand opgehouden roepen chapparti, chapparti please yes chapparti.’

- ‘Het tintelt goed op je tong.’ Het antwoord op mijn vraag of het eten te pittig is.

- ‘haji, ik zeg gezondheid.‘ Echte betekenis ja.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Jacqueline:
    26 februari 2019
    Leuk verhaal weer😘echt lachen..... kijk uit naar jullie volgende verslag😃en tja nick een bezienswaardigheid is dat kan toch ook niet anders met zo’n moeder😂😂
  2. Edwin:
    26 februari 2019
    Die mevrouwen dachten natuurlijk dat Nick die bekende blonde acteur of zanger was....hoe het ie ook alweer....
    O ja ... Dries Roelvink
    trouwens... goede reis naar Agra!
  3. Cees:
    26 februari 2019
    Jullie maken wel wat mee, pas maar op dat je Nick niet kwijt raakt, voor je het weet houden ze hem.
  4. Kelly:
    26 februari 2019
    Ziet er super leuk uit allemaal. Heel veel plezier. Ben benieuwd naar het volgende verhaal haha.
  5. Papa:
    27 februari 2019
    HAHA Grappig dat het gebouwtje daar nog is, maar dat is ook ,ogisch. Het heeft geen echte naam maar vroeger werd het gebruikt door de Maharadja bij speciale gelegendheden zodat hij met zijn gevolg in de schaduw zat. Nu doet het nog steeds dienst maar dan voor de President en eventuele buitenlandse hoogwaardigheids bekleders bij herdenking van bevrijding van
    India op de Engelse. In de India gate is net als de Arc de Triomf in Parijs. Hier ligt ook een graf voor de onbekende soldaat.
    Straks in Mumbai heb nog zo' n poort aan de haven tegen over het Taj Hotel maar dat is de Gatweay to India. Hier kwamen vroeger de schepen aan wal en liep door de poort India binnen maar dat gaan jullie ongetwijfeld nog zien. Wel heel leuke foto's en jij als aankomend onderwijsertje kan op de foto zien hoe netjes deze kinderen nog in hun pakje in het gereel moeten lopen iets wat je moeder ook heeft moeten doen maar wat wij al heel lang niet meer kennen.
    Hele leuke foto's en nog veel plezier in Agra bij de Taj Mahal en het Rode Fort en de rest.
    Mocht je tijd hebben ga dan ook naar het trein station van Agra . Hier staat de Mahardja Trein. Ongelooflijk mooi met allemaal goud etc. Je weet niet wat je ziet., Of boek een helikopter vlucht die vliegt over Agra kan je hele mooie fot' s maken.

Heel veel plezier en tot het volgende verhaal,

Papa en Bobo
  6. Janny:
    27 februari 2019
    Wat een leuk verhaal weer,zie het gewoon gebeuren.Op naar de volgende gebeurtenis.